Un curs de clubs de lectura

Divendres, 1 de maig de 2026

Prop de seixanta infants i joves s'han trobat mensualment als clubs de lectura oferts per la biblioteca

Des del mes de setembre, infants i joves (58 en total) s’han trobat mensualment per comentar lectures, tot passant per l’àlbum il·lustrat, el còmic, la narrativa, el teatre… A través d’aquestes ficcions i de les sessions, els lectors han descobert la tragèdia de les guerres i de què és capaç l’ésser humà, han celebrat l’any Ana María Matute, han imaginat una Caputxeta vermella urbana amb altres llops, han parlat de les seves pors, han llegit històries d’animals protagonistes de meravelloses aventures…

Hem acabat aquesta gran temporada com es mereix, tot convidant a participar en els nostres clubs a dos dels autors de literatura infantil i juvenil més coneguts en l’àmbit català i més enllà del territori. El divendres 15 de maig, l’autor i il·lustrador Xavier Salomó va presentar Off, un àlbum sobre l’energia nuclear que proposa al lector fer quelcom pel futur del planeta. El 29 de maig, els joves van conversar amb la Tina Vallès per comentar Maic i La memòria de l’arbre.

En un temps de pantalles i presses, de dificultats per captar l’atenció i de sobreproducció editorial, els nostres conductors de clubs de lectura, en Guillem, la Maria i la Mon, han tornat a fer una proposta excel·lent de títols i un acompanyament fantàstic que creiem que ha fet que infants i joves creixin i, potser també, tant de bo, hagin estat una mica més feliços.

Reprendrem els clubs d’aquí a uns mesos, esperant que a l’estiu, entre piscina i platja, la literatura sigui, també, un lloc on capbussar-nos.

Darrera actualització: 25.06.2026 | 09:05