S’inicia l’execució de les franges de protecció contra incendis forestals
L’Ametlla del Vallès té un total de més de 30 ha de franges de protecció contra incendis que periòdicament són mantingudes per prevenir incendis forestals i protegir els veïns de zones amb importants masses forestals.
La regidoria de Medi Ambient ha tramitat un ajut de 12.696€ que permetrà intervenir sobre unes 10 ha dels barris del Serrat, la Miranda, la Fustera, Sant Nicolau i Sant Genís.
La intervenció prevista serà la reducció de la densitat d’arbres, ja que molts d’aquests no compleixen les distàncies de seguretat fixades per la normativa i poden, en cas d’incendi, generar afectacions als habitatges
Les intervencions d’extracció d’arbres ens complementaran amb desbrossades selectives de sota bosc. Actualment, les desbrossades ja s’estan realitzant a la zona del torrent del Verder. A continuació, se seguirà per altres zones de la zona nord del poble.
Imatge de les desbrossades realitzades a la zona del Verder.