L’Ajuntament de l’Ametlla del Vallès obté la certificació en l’Esquema Nacional de Seguretat
L’Ajuntament de l’Ametlla del Vallès va obtenir el passat mes de febrer la certificació en l’Esquema Nacional de Seguretat o ENS, una normativa que té com a objectiu establir els principis que regulen i asseguren l'accés, la integritat, la disponibilitat i la veracitat de la informació emprada en mitjans electrònics o relacionats amb les administracions públiques (estatals, autonòmiques i locals).
El Consistori ametllatà ha estat el primer Ajuntament de Catalunya, i l’onzè de l’estat espanyol, en certificar-se en el nivell mitjà, però a partir d’ara serà un degoteig constant d’administracions certificades, ja que estar certificat en l’ENS és obligatori des del 5 de novembre de 2017. Així mateix, totes les empreses que tinguin una relació contractual amb l’Ajuntament estan obligades a estar certificades en l’ENS de nivell mitjà, com a mínim.
L’Ajuntament va començar l’adequació a l’ENS el febrer de 2020, i durant aquests 3 anys s’ha creat una mesa de seguretat integrada pel secretari, el cap de RRHH, l’arxiver municipal, el cap de Noves tecnologies i l’alcalde, s’ha aprovat la Política de Seguretat i la Normativa de Seguretat, s’han creat protocols interns de funcionament envers la gestió dels mitjans electrònics, i s’ha realitzat formació a tots totes les persones treballadors i càrrecs electes en matèria de ciberseguretat.
En aquest sentit, en un entorn en què cada cop són més habituals i perjudicials les amenaces a través d’Internet, l’Ajuntament de l’Ametlla del Vallès està en disposició de garantir una relació amb la ciutadania a través dels mitjans digitals segura i fiable.