L’Ajuntament de l’Ametlla del Vallès obté la certificació en l’Esquema Nacional de Seguretat

Dimecres, 8 de març de 2023 a les 00:00

L’Ajuntament de l’Ametlla del Vallès va obtenir el passat mes de febrer la certificació en l’Esquema Nacional de Seguretat o ENS, una normativa que té com a objectiu establir els principis que regulen i asseguren l'accés, la integritat, la disponibilitat i la veracitat de la informació emprada en mitjans electrònics o relacionats amb les administracions públiques (estatals, autonòmiques i locals).

El Consistori ametllatà ha estat el primer Ajuntament de Catalunya, i l’onzè de l’estat espanyol, en certificar-se en el nivell mitjà, però a partir d’ara serà un degoteig constant d’administracions certificades, ja que estar certificat en l’ENS és obligatori des del  5 de novembre de 2017. Així mateix, totes les empreses que tinguin una relació contractual amb l’Ajuntament estan obligades a estar certificades en l’ENS de nivell mitjà, com a mínim.

L’Ajuntament va començar l’adequació a l’ENS el febrer de 2020, i durant aquests 3 anys s’ha creat una mesa de seguretat integrada pel secretari, el cap de RRHH, l’arxiver municipal, el cap de Noves tecnologies i l’alcalde, s’ha aprovat la Política de Seguretat i la Normativa de Seguretat, s’han creat protocols interns de funcionament envers la gestió dels mitjans electrònics, i s’ha realitzat formació a tots totes les persones treballadors i càrrecs electes en matèria de ciberseguretat.

En aquest sentit, en un entorn en què cada cop són més habituals i perjudicials les amenaces a través d’Internet, l’Ajuntament de l’Ametlla del Vallès està en disposició de garantir una relació amb la ciutadania a través dels mitjans digitals segura i fiable. 

Darrera actualització: 08.03.2023 | 10:17