Sessió participativa “Participa en la posada en valor del patrimoni de l’Ametlla”
INSCRIPCIONS: ametlla@ametlla.cat o trucant al 938432501
ORG.: Ajuntament i Associació de soca-rel. Sabers per capgirar la vida
L’Ajuntament, a través de l’Associació de soca-rel. Sabers per capgirar la vida impulsa un projecte participatiu per identificar i posar en valor el llegat històric i cultural del municipi.
L’Ametlla viu un moment clau en la seva relació amb el passat. Des de l'inici del segle XX, factors diversos han propiciat un creixement que ha generat una certa desconnexió amb el territori i els modus de vida tradicionals que van forjar el poble.
Però és, encara, una terra plena d’història (i històries) que es troben amagades o que són, simplement, desconegudes per a la majoria. Aquests valors són el sentit profund dels nostres carrers, camins, turons, torrents i edificis. Recuperar aquesta memòria és fonamental per enfortir el sentiment de pertinença, tant de la gent “de tota la vida” com de les moltes persones nouvingudes en els darrers anys.
Amb aquest objectiu, l’Associació de soca-rel. Sabers per capgirar la vida, ha iniciat un projecte per identificar i posar en valor el patrimoni de l'Ametlla. La feina no es limita només als elements ja coneguts i estudiats, sinó que posa un èmfasi especial en la memòria viva de la seva gent.
Per tal de dissenyar com i què explicarem del poble durant els propers anys, és imprescindible la col·laboració ciutadana. Per això, el dijous 20 de novembre, de les 19 a les 21 h, al Casal, s’ha previst una sessió de participació. En aquesta sessió, amb aforament limitat, les persones participants ajudaran a identificar aquells espais, racons, memòries, persones, edificis, paisatges, moments històrics, festes, tradicions, fonts, etc. que, per a elles, són imprescindibles per explicar, entendre i estimar el nostre poble.
Per apuntar-te a la sessió, que té places limitades, només has d’enviar un correu a ametlla@ametlla.cat o trucar al telèfon 938432501.